Губка для миття – це недорогий, але дуже корисний продукт. З його допомогою можна створювати найрізноманітніші вироби: для краси, для користі, для розвитку різних навичок у маленьких дітей. Багато вихователі та вчителі початкової школи звертаються до губок, як до матеріалу для творчих занять на різних етапах навчання.
Необхідні матеріали
Будь-яке творче заняття вимагає попередньої підготовки. Робоче місце очищають і закривають плівкою. Це дозволяє захистити поверхню від клею, фарби, подряпин гострими предметами.
Основними матеріалами для створення виробів є:
- губки для миття посуду різного розміру і кольору;
- губки для автомобіля;
- поролоновий утеплювач для віконних рам;
- поролоновий наповнювач для меблів і подушок.
З інструментів знадобляться:
- ножиці;
- клей або клейка стрічка;
- термоклей;
- лінійка;
- олівець;
- ножиці або канцелярський ніж;
- фломастери;
- картон;
- елементи для декорування (намистинки, блискітки, паєтки).
В залежності від виду вироби можуть використовуватися нитки з голкою, фарби, клейові очі.
Переваги губки
Губки – це матеріал. Який надає великий простір для творчої діяльності. На їх основі можна створювати об’ємні вироби, аплікації, робити вироби, корисні в побуті.
Матеріал володіє оригінальними властивостями:
- пружністю;
- об’ємом;
- поглинанням;
- розбуханням від вологи.
Ці властивості дозволяють не тільки використовувати губки для створення оригінальних виробів, але і для вивчення властивостей води, фарби. Особливості текстури легко дозволяють фарбувати матеріал акварельними фарбами чи гуашшю.
Робота з губкою сприяє:
- розвитку дрібної моторики;
- розвитку творчого сприйняття світу;
- вивчення властивостей рідин;
- посидючості.
Вироби з губки для миття посуду більше підходять для дітей середніх та підготовчих груп дитячого саду або учнів початкової школи.
Вироби на 23 лютого
23 лютого – це особливе свято, на який в дитячому садку і школі діти намагаються зробити цікаві вироби. Серед поширених ідей – листівки, моделі танків, кораблів, літаків. Для роботи використовують такі матеріали, як картон, папір, пластилін. Цікаво виходять на 23 лютого вироби з губки для миття посуду.
Танк
Цікавою виробом з губки для миття посуду для дітей буде танк. Його можна запропонувати зробити напередодні 23 лютого або 9 травня. Заняття буде однаково цікаво для хлопчиків і дівчаток.
Для поробки буде потрібно:
- 2 губки для миття посуду;
- червона і чорна кольоровий папір;
- трубочка від чупа-чупса;
- клей або клейовий термопістолет.
Послідовність виготовлення танка складається з декількох кроків.
- Основа. Танк складається з двох частин. Для нижньої використовують губку повного розміру. Для верхньої частини (вежі) губку обрізають зі всіх сторін на 1-1.5 сантиметра. Частини склеюють між собою.
- Дуло. Для дула використовують трубочку від чупа-чупса. Щоб створити наконечник, з чорного паперу вирізають смужку шириною 1 сантиметр і длиной2-3 сантиметри. Її накручують і приклеюють на кінець палички. Готове дуло вставляють в центрі бічній частині башти.
- Колеса. З чорного паперу вирізають 8 кіл. Діаметр кола трохи менше висоти м’якої частини губки. Готові кола по 4 приклеюють з кожної сторони танка.
- Зірка. В якості декору виступає 5-кінцева зірка. Її вирізають з червоного паперу та наклеюють зверху башти.
Фахівці рекомендують використовувати для склеювання деталей клейовий термопістолет. Він дає більш швидкий і надійний результат.
Кораблик
Кораблик з губки для миття посуду – це виріб, яку рекомендують робити в середніх групах дитячого саду.
Для роботи буде потрібно:
- губка для миття посуду;
- зубочистки (довга і коротка);
- кольоровий папір;
- ножиці;
- лінійка;
- олівець;
- клей.
Перевага вітрильника в тому, що діти роблять типове виріб, але можуть проявити творчу фантазію, самостійно вибираючи колір основи, вітрила, форму прапорця.
Для роботи слід виконувати ряд простих дій.
- Виготовлення підстави. Підставою корабля є губка. Її можна очистити від жорсткої фібри або залишити в первісному вигляді. З одного боку краю губки обрізають так, щоб вийшов гострий трикутник. Старші діти можуть впоратися самостійно. Маленьким допомагають дорослі або пропускають цей крок.
- Виготовлення щогли. Щоглою служить довга зубочистка. Гострий край слід вкоротити так, щоб щогла не була надто великою. Після цього зубочистку вставляють посередині, ближче до прямого краю губки.
- Виготовлення вітрила. Парус виготовляють з кольорового паперу. Для цього вирізують 2 або 3 прямокутника. В залежності від бажання дитини, вітрило може мати трикутну форму. Готовий парус (вітрила) наколюють на щоглу.
- Виготовлення прапора. З кольорового паперу вирізають прямокутник і згортають його навпіл. У центр вкладають коротку зубочистку, сторони прямокутника склеюють. Вийде прямокутний прапорець на паличці. Зубочистку вставляють в центрі носа корабля.
В цілях безпеки роботи замість зубочисток дозволяється використовувати трубочки від соку або інші прямі палички.
Вироби на 8 березня
8 березня – це весняне свято. Тому більшість виробів пов’язано з квітами або чимось корисним для мам або бабусь.
Аплікація ваза з квітами
Дуже мило виглядає виріб ваза з квітами. Вона підійде як для оформлення вітальної листівки.
Для виготовлення буде потрібно:
- кольоровий картон;
- різнокольорові губки;
- фломастери;
- клей або термопістолет.
Під час роботи слід дотримуватися послідовності дій.
- Вазочка. Для початку вибирають губку яскравого кольору. У неї обрізають куточки з одного краю. Готову вазочку приклеюють до картону.
- Стебла і листя. З губки зеленого кольору вирізають смужки товщиною 0.5 см і ромбики-листочки.
- Квіти. З жовтої губки вирізають кружечки. Кількість залежить від кількості квітів у вазі. З рожевою, червоною, жовтою або білою губки вирізають пелюстки (овали). Для кожної квіточки потрібно 5 пелюсток.
- Збірка. Над вазою приклеюють стебла квітів і листя. До кожного стебла приєднують серединки і пелюстки.
Готову листівку можна підписати або прикрасити стрічкою.
Игольниц Божа корівка
Хорошим подарунком на 8 березня буде виріб игольниц з губки для миття посуду. Такий подарунок можна подарувати мамі або бабусі, які захоплюються вишиванням або гаптуванням.
Для виготовлення буде потрібно:
- термопістолет або клей;
- губки червоного і зеленого кольору;
- картон;
- ножиці;
- фломастер чорного кольору;
- стрічка або тасьма.
Виготовляється виріб досить просто.
- Основа. З картону вирізають квадрат розміром трохи більше майбутньої божої корівки. Він є основою.
- Петелька. Відрізок стрічки або тасьми відрізають і складають навпіл так, щоб вийшла петелька. Готову петельку приклеюють до зворотному боці картону.
- Листок. На зеленій губці малюють форму листа. За складеним контуру акуратно вирізують лист і приклеюють до картону.
- Божа корівка. З червоної губки вирізають круг. Тіло божої корівки приклеюють поверх листочка. Чорним маркером на спинці малюють цятки і голову комахи. Очі роблять з білого паперу або приклеюють готові.
Ідеї для самих маленьких
Окремої уваги заслуговують вироби з губки для миття посуду для маленьких дітей. Тут простір фантазії не закінчується аплікацією і об’ємними фігурами.
Фігурки тварин. З губки вирізають фігурки різних тварин (кіт, голуб, кішка), на них приклеюють очі, рот та інші елементи, отримуючи цікавих персонажів. Готові вироби підійдуть для гри в дитячій кімнаті або ванні, вивчення тварин, кольору.
Вивчення геометрії і кольору. З губок різного кольору вирізають геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник, ром тощо). Краще заготовити по комплекту фігур кожного кольору. Вироби можна сортувати за формою і кольором. Викладати з них різні фігури.Меблі для ляльок. Губки мають прямокутну форму. Вони відмінно підходять для виготовлення меблів для ляльок (диван, ліжко, крісло, стіл).
Штампи для малювання. Якщо заздалегідь вирізати з губки різні фігури (коло, квітка, трикутник, квадрат, лист тощо), то їх можна застосувати в процесі малювання. Достатньо злегка змочити губку у фарбу і притулити до аркуша паперу. На ньому залишиться яскравий слід – штамп.
Діти будь-якого віку люблять захоплююче творчість з губок. Вони з радістю поринути в процес, створюючи вироби не тільки за шаблоном, але і придумуючи щось нове. Основне завдання керівника або батька в роботі – підказувати і направляти дії дітей, даючи їм втілювати в життя власні ідеї.