Почувши питання, як намалювати дерево поетапно олівцем легко і красиво, в першу хвилину відчуваєш замішання, адже завдання не здається складним. Але все залежить від того, що ми малюємо: простий символ дерева або його зображення близьке до реальності.
Юному художнику варто подивитися по сторонах і зрозуміти, що однакових дерев не буває. Вони всі різні. Крім того, немає дерева з ідеальною формою стовбура та крони. Завдання художника домогтися реалістичного і красивого зображення дерева.
Етапи малювання дерева для початківців
Для початківців юних художників, перед тим як намалювати дерево олівцем поетапно, наставником пропонується визначитися з формою дерева, щоб зробити на папері його нарис.
Для малюка батькам потрібно розповісти про будову дерева. Важливо підкреслити прості деталі, які допоможуть дитині. Наприклад, що вздовж стовбура гілки розташовуються рівномірно, вони тягнуться до сонця. Чим більше гілка, тим менше на ній відгалужень і немає зовсім маленьких гілочок.
Юному художнику буде простіше малювати дерево по кроках:
- На літке папери першим малюється стовбур дерева як його головна складова. Внизу його основа товста, а догори відбувається звуження стовбура.
- Від стовбура відходять гілки, спрямовані до сонця угору. Найдовші будуть внизу. Верхівку дерева утворюють короткі гілочки.
- Чим ближче гілки до стовбура, тим менше у них размашистость.
- Від великої гілки відходить кілька дрібних. Так домальовується крона по всьому розгалуження. Малюються численні гілочки однакової товщини.
Якщо зупинитися на такому кроці, то буде намальовано дерево в холодну глибоку осінь.
Зимове дерево
Після осені настає зима. Для початківців покрокове просування, допоможе розібратися, як намалювати дерево взимку зі снігом олівцем поетапно.
- Малі кучугури малюються на гілках і між ними. На землі під деревом теж є замети.
- Під деревом сніг повністю промальовується блакитним олівцем. На гілках ж блакитний наноситься тільки на нижню частину замету.
- Коричневим промальовується стовбур. А по його краях, на вигинах дерева темно-коричневим наносяться тіні, щоб отримати об’ємне зображення. Переходи між двома відтінками коричневого по центру стовбура і по його краях повинні бути плавними.
Дерево влітку
Влітку на дереві багато листя. Виникає питання, як намалювати листя дерев олівцем поетапно, не вдаючись до вимальовуванню кожного окремо.
Існує декілька технік зображення густого і пухнастого дерева. Найпростіший варіант:
Місця навколо гілок заштриховываются короткими і щільно прилеглими лініями. Листя можна залишити розмазаними, але можна зверху промальовувати окремі листочки.
Для початківців спостережливість підкаже, як намалювати дерево з листям олівцем поетапно в нижній його частині і у верхній. Оскільки верхня частина крони ближче до сонця, то вона завжди світліше.
Контрастне штрихування листя додадуть дереву густоти, обсягу, жвавості. Для імітації листя потрібні тверді олівці для світлого штрихования, м’які для темного нанесення.
Другий спосіб намалювати річне дерево починається з позначення колом зони листя.
Додані ще два кола з ефектом перекриття один одного, створюють ефект густоти листяного покриву. Маленькими рядами наносяться каракулі, щоб створити відчуття поверхні густого листя. Великі каракулі наносяться по краях кожного кола, а дрібними вони заповнюються.
Кількість кіл, що позначають зону листяного покриву, рекомендується вибирати непарних. Так зображення дерева буде більш привабливим.
Нюанси малювання верби і берези
Зображення верби чи берези на листку паперу відрізняється від малюнка інших листяних дерев. Адже в реальності їх гілки опущені до низу, а не тягнутися до сонця.
Для початківців прописується окремий урок, як намалювати олівцем поетапно дерево з кроною, опущеним до низу.
- Починати завжди потрібно з основи дерева – його стовбура. У верби і берези він завжди малюється з легким нахилом в один бік. Крім того, він роздвоюється догори біля верби.
- Від стовбура розходяться гілки. Ближче до стовбура вони потовщуються, а завужені кінці опущені.
- Усі маленькі гілочки дивляться вниз.
- На дрібні гілочки вішаються листя.
По всьому стовбуру берези проступають чорні характерні для неї плями.
Поетапне малювання їли
Ялинка улюблене дерево у дітей різного віку. Навчитися його малювати хочуть навіть малюки. Залежно від віку для художників-початківців є варіанти, як намалювати хвойне дерево олівцем поетапно.
Для малюків пропонується ялина, намальована з трикутників. Старша дитина впорається з більш складним зображенням. У будь-якому випадку, ялина по формі нагадує великий трикутник.
- Як і у всіх дерев, стовбур догори звужений і розширюється донизу.
- Самі нижні гілки ялини малюються вигнутими донизу. Середина заповнюється гілками перпендикулярними стовбура. Дрібні верхні гілочки дивляться вгору.
- Основні гілки розгалужуються дрібними. Дрібні голки покривають як великі, так і дрібні гілки.
Малюнок вічно зеленого дерева готовий.
Основні принципи малювання дерева
Будова дерева має свої особливості, і їх розуміння відображається в деяких принципах їх малювання:
Стовбур дерева асоціюється з циліндром. Тому художнику треба передати об’ємну форму з нерівномірним освітленням. Один варіант нанесення тіні, коли одна сторона стовбура світла, а інша темна. Або світлим зображується центр циліндра, а з боків – темна смуга тіні. Так само затінюються і гілки.
Поверхня стовбура покрита тріщинами. Якщо придивлятися, то у кожного горбка буде світла сторона і тінь. Але художником передається фактура нерівними штрихами з різною товщиною. Кора в тіні малюється темною.
Вигин стовбура і гілок у кожної породи дерева свій. Стовбур звивистий і кострубатий – у дуба, прямий – у сосни, має кілька верхівок і схожий на рогатку – у верби. Крім того, гілки не ростуть тільки вправо і вліво від стовбура, а й з усіх сторін оточують його.
Спостережливий художник скаже, що стовбур дерева може ховатися за густими дрібними гілками і листям, і знову ставати видимим. Оскільки крона не монолітна, то між острівцями листя і гілочок проступає частина дерева або шматок неба.
Щоб малюнок був виразним, художнику потрібно підключати як теоретичні знання, так і фантазію.